Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Ramadhan Al-Mubarak

Friday, August 5, 2011
pejam celik pejam celik dah lima hari kita berpuasa. Cepat sungguh masa berjalan meninggalkan kita. Cuaca pun okay sehari dua ni. Boleh tahan la Ramadan kali ni. Tapi yang paling mengejutkan aku pada puasa kali ini bila melihat betapa ramainya orang yang mengunjungi pasar ramadan berbanding tahun sebelum-sebelumnya. Pada hari puasa yang pertama, jalan besar depan rumah jem teruk. Satu kilometer dari pasar ramadan dan jem. Fuhhh...gila! Rasanya trend zaman sekarang kot? Ramai yang dah kurang memasak kat rumah dan hanya membeli juadah yang terdapat di pasar ramadan untuk berbuka. Teringat kata seorang sahabat mengenai pengalaman membeli di pasar ramadan pada hari pertama, katanya nak berjalan pun payah, padat dengan manusia. Lauk yang dibeli pula, cantik dilihat tapi rasanya...kurenggg! Mungkin si tukang masak terlupa nak masukkan garam kot? hehehe...Aku macam biasa, dibulan puasa ni aku kena entertain anak-anak yang berpuasa ni. Masuk jam 6.30 diorang dah mula merungut dan buat macam-macam alasan nak berbuka awal. Setakat ni cara yang paling berkesan apabila anak-anak mula merungut, aku akan bawa diorang pusing-pusing dalam kampung naik motor sampai hampir waktu berbuka. Berkesan beb...anak-anak aku seronok, puasa diorang pun selamat! hahaha...aku pun tumpang seronok. Macamana dengan puasa korang pulak ek?

Nota: selamat berpuasa buat rakan-rakan di Bukit Mertajam, geng TESOLIAN, SMKBG, geng basikal dan sependakian, geng jamming dan buat semua pelajarku....

0 comments to Ramadhan Al-Mubarak:

Flying with a dream...

Flying with a dream...
lovely...