Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Balik Kampung...hoohoho...balik kampung!

Friday, September 2, 2011


Adoyaii...penat betul hari ni. Perjalanan pulang dari BM ke KL memenatkan...tak boleh nak speed langsung. Jem gila highway hari ni. Ingatkan pulang pada hari raya ketiga dapat drive dengan setenang-tenangnya tapi harammm...ha
hahaha. Ramai yang fikir macam aku juga nampaknya. Kereta dari arah utara ke selatan banyak dan padat, kereta dari selatan ke utara pun sama padatnya. R&R jangan cerita la, parking penuh. Nak guna tandas pun kena beratur panjang. Masa berhenti kat Simpang Pulai tadi alhamdulillah aku dapat parking kereta dekat dengan gerai makan. Tapi yang tak bestnya, makanan pun macam tinggal saki baki ja. Nasi lemak sold out! Yang tinggal pun nasi ayam yang macam hidup segan mati tak mau ja. Ayam sejemput, nasi pun sejemput. hehehe...jalan terbaik layan keropok lekor je la tadi.
Sepanjang perjalanan pulang tadi banyak betul kereta yang tersadai kat tepi highway (ye la..kalau kat tengah higway, jahanam!)yang aku rasa mungkin disebabkan enjin over-heating. Suhu pula mencecah 38 darjah selsius, dengan kereta yang bergerak perlahan, memang jahanam la enjin kereta kalau asyik dok layan aircond je dalam kereta. Aku ada jugak mencilok ikut lorong kecemasan tadi, tapi sekejap je la dan masa tengah mencilok tu aku rasa macam tak syok ja. Aku pun terus masuk balik ke lorong kiri dan tak berapa lama lepas tu, aku tengok kereta Estima kat depan aku dah kena tahan dengan tok anjang (Polis trafik) yang pakai Evo X tu...hehehe. Selamat poket aku. Kalau tak...mau jahanam rm300! Jadi, idea aku yang kononnya balik pada raya ketiga jalan tak jem, musnah sama sekali sebab kebiasaannya perjalanan yang mengambil masa 3 jam bertukar menjadi hampir 7 jam hari ni...huhuu. Apa pun, aku tetap bersyukur kepada Allah swt kerana aku selamat sampai ke rumah dengan selamatnya.....amin!

0 comments to Balik Kampung...hoohoho...balik kampung!:

Flying with a dream...

Flying with a dream...
lovely...